Tehnica in dans: CBM si CBMP


Asatazi continuam seria de articole legate de tehnica in dans sportiv cu diferenta dintre CBM (Contrary Body Movement) si CBMP (Contrary Body Movement Position). Aşa cum o sugerează numele, cel dintâi termen se referă la o mişcare a corpului, iar cel de-al doilea, la o poziţie a tălpilor.

 CBM – Contrary Body Movement

Contra-miscarea este lecţia cea mai importantă pe care o poate învăţa un dansator care îşi doreşte şă facă performanţă. Acest termen se referă la mişcarea părţii superioare a corpului raportată la mişcarea tălpilor. Mai exact, CBM este mişcarea care are loc, în mod NATURAL, atunci cbmcând mergi pe stradă; când păşeşti cu piciorul drept, vei roti uşor umărul şi şoldul stâng către piciorul care iniţiază mişcarea; la fel şi cu piciorul stâng. Înţelegerea şi aplicarea corectă a acestui principiu în dans poate înlesni comunicarea în pereche (atât pentru cel care conduce cât şi pentru cel care urmează) şi te ajută să îţi îmbunătăţeşti figurile care conţin întoarceri (de exemplu, natural spin). În dans, CBM are loc atunci când partea superioară a corpului se roteşte uşor în direcţie inversă faţă de partea inferioară.

În dans, CBM se foloseşte pentru a iniţia o rotaţie, dar există figuri în dans pentru a căror execuţie nu se foloseşte CBM, deoarece acestea au o dinamică diferită a rotirii. De asemenea, trebuie să îţi aminteşti trei lucruri foarte importante atunci când exersezi acest concept:

- Contra-mişcarea trebuie să fie simplă şi naturală. Rolul ei este să te ajute să ai un dans mai fluid şi mai uşor;

- Şoldul şi umărul opuse încep rotaţia uşoară o dată cu iniţierea pasului şi nu mai târziu

- Rotaţia părţii superioare a corpului este foarte mică; nu rupeţi linia corpului în talie, oprind rotaţia doar în umeri.

De obicei CBM apare pe primul pas al figurii, iar rotaţia astfel iniţiată este continuată cu ajutorul swingului.

CBMP – Contra Body Movement Position

10029402_james_waltz_promenade_warwick_ivdc_competition_2008-600Este un termen care se referă la poziţia tălpilor în timpul dansului. Acestea sunt paralele, însă se află pe aceeaşi linie, lucru care va crea iluzia unei CBM. În realitate, nu corpul se mişcă, ci tălpile sunt poziţionate opus faţă de corp.
CBMP se foloseşte cel mai des în figurile care implică poziţie exterioară dreapta. Pentru majoritatea figurilor care încep în poziţie de promenadă, primul pas se execută în CBMP. La fel, pentru plimbările de la Tango, întotdeauna se va folosi CBMP (pentru mişcările care încep cu piciorul stâng în faţă/piciorul drept în spate).

CBM şi CBMP sunt esenţiale pentru a dezvolta un dans natural şi plastic şi pentru a crea armonie şi echilibru în cuplu.

Tags: , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>